,

Praksa u digitalnoj agenciji GoAds – Iskustva studenata

Ove godine imali smo prilike ugostiti dvoje praktikanata, studenata završne godine Ekonomskog fakulteta u Osijeku, koji su došli u agenciju s ciljem obuke i povezivanja teorije s praksom. Njihove dojmove, i što su sve naučili, pročitajte u nastavku.

1. Kako ste došli do prakse u GoAds agenciji?

Mirta: Za praksu sam se odlučila jer sam željela obogatiti svoj CV, iskoristiti vrijeme koje mi je ostalo do diplome u rujnu na najbolji način. Budući da nisam imala nikakvih obaveza na faksu (izuzev diplomskog rada), našla sam na stranici faksa program dobrovoljnih stručnih praksi koji nudi mogućnost obavljanja prakse u jednoj od tvrtki koje surađuju sa EFOS-om. Odluka je pala, ispunila sam obrasce, izabrala agenciju GoAds i to je bilo to.

Luka: Vidio sam natječaj, prijavio se i vrlo brzo krenuo sa radom. GoAds sam odabrao prvenstveno iz razloga jer mi se rad u agenciji činio zanimljivim. Riječ je o agenciji s bogatim iskustvom, te opuštenom atmosferom koja potiče na kvalitetno obavljanje posla.

2. Što ste radili za vrijeme prakse?

Mirta: Tijekom ove prakse imala sam priliku vidjeti kako stvari funkcioniraju “na terenu”. Iako dosad nisam imala iskustva s Google AdWordsom, prisustvovala sam raznim predavanjima na tu temu, pa me počelo sve to skupa više zanimati. Na praksi sam naučila kako se izrađuju kampanje, kako što bolje iskoristiti Google Analytics i još mnogo toga. Naravno, tek sam na početku i učenje tu ne staje, budući da je riječ o vrlo dinamičnoj industriji!

Luka: Praksa je bila podijeljena u tri dijela. Prvi dio bio je posvećen pripremi za polaganje prvog Googleovog certifikata. U fokusu prvog certifikata su bile osnove korištenja Google Adwordsa. Od nas se očekivalo da se upoznamo s teorijom – pojmovima i tehnikama, sučeljem sustava i dr. Sam ispit je trajao 120 minuta i sastojao se od 100 pitanja. Prag za prolaz je 80% točnih odgovora. Oboje smo prošli iz prve tako da smo mogli nastaviti praksu kao što je i planirano. Drugi dio bio je rezerviran za upoznavanje procesa koji se u agenciji odvijaju. Od načina na koji agencija dolazi do klijenata, komunikacije i suradnje s istima, pregleda stanja na tržištu i mnogih drugih stvari. Treći i meni najzanimljiviji dio bile su kampanje. Kako osmisliti strategiju za pojedinog klijenta, kako kreirati i pokrenuti kampanju, kojim aspektima posvetiti više, a kojima manje pažnje, kako mjeriti rezultate i naposljetku ih i prezentirati klijentima. Vice i Marina nesebično su dijelili iskustvo i znanje s nama i pomagali nam da teoriju iz prvog dijela prakse upotrijebimo na konkretnim poslovnim primjerima.

3. Mjerljivi rezultat prakse?

Mirta: Trud se isplatio i stekla sam certifikate za Google AdWords te Google Analytics. Certifikat sam po sebi ne znači ništa ako nije vezan uz praktičan rad i primjenu naučenog, stoga je potreban svakodnevan trud, neprestano učenje i svakodnevno suočavanje sa izazovima.

Luka:  Iako dobra podloga za ovu struku, certifikati sami po sebi nisu dokaz stručnosti. Oni nevidljivi, ali važniji plodovi prakse su naravno konkretna znanja i iskustva koja se ne mogu lako pronaći na Internetu.

4. Za kraj, što biste poručili budućim praktikantima?

Mirta: Za početak, svim studentima savjetujem da se svakako prijave za praksu jer zbilja nemaju što izgubiti, a imaju prilike toliko toga naučiti! Faks nam nudi samo osnovu koju je potrebno dalje nadograđivati, stoga je praksa nužna. Odvojite svoje slobodno vrijeme kako biste radili na sebi, odaberite tvrtku koja odgovara onome što želite raditi i čime se želite baviti i jednostavno krenite. Iskažite se poslodavcu jer, na kraju krajeva, postoji šansa da vas i zaposli.

Luka: Praksa ne traje vječno. Dobili ste priliku doći u kontakt s ljudima iz struke i vidjeti kako stvari funkcioniraju iz prve ruke, a ne samo čitati o njima. Kao što se nogometašem ili kuharom ne postaje gledajući tekmu tj. slike u kuharici, tako se ni digitalnim marketingašem ne postaje samo čitanjem knjiga i postova na blogu. Pitajte mentore, usvojite dobivene informacije i najvažnije – primijenite ih.

 

Sviđa vam se članak? Podijelite ga sa prijateljima!